Zevenentwintigste dag naar Cacabelos en achtentwintigste dag naar Vega de Valcarce.

3 juni 2016 - Vega de Valcarce, Spanje

2 Juni naar Cacabelos. Was een hele mooie tocht door de vallei waarin El Bierzo ligt. Deze vallei is zo,n 60 kilometer lang en wordt omgeven door het Cantabrisch gebergte, de bergen van Caliciie en de Aquilanos , een berg keten die deel uit maakt van de montes van Leon. Dus jullie snappen het wel dat het de komende dagen weer klimmen en dalen wordt voor ons.  Het eerste stadje waar we doorkwamen was Ponferrada. Een leuk stadje met een enorm kasteel. Overal waar ik ben geweest tijdens de Camino was het in een dorp of stad altijd goed aangegeven. Alleen daar niet. Daar hebben we veel tijd ingestoken om de weg te vinden. Ik denk dat de verf toen op was. Tijdens de tocht kwamen de eerste wijngaarden in zicht. Leuk om daar door te lopen. Die dag was het weer goed. Cacabelos is een leuk klein stadje wat aan een rivier ligt. Het stadje werd in de Middeleeuwen gebouwd door het bisdom van Compostela.

3 Juni naar Vega de Valcarce. Was een hele mooie tocht door de bergen. De tocht ging langs wijngaarden en door wijngaarden.

1. Ria engelen:
    7 juni 2016
    Dus weer fit?
    Veel plezier verder samen.
    Groetjes,

Ria
  2. Paulien:
    7 juni 2016
    Ha Marianne en Jan!
    Hou vol hoor. Jammer dat je je niet zo lekker voelde.Hopelijk is het nu weer over! Jullie zijn al bijna bij de eindstreep!
  3. Mariske:
    8 juni 2016
    Wat een mooie foto's en wat zijn je stukjes super leuk om te lezen!
    Heel bijzonder wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Fijn voor je dat Jan er nu ook bij is. Hou vol hoor. Groetjes,

Mariske