Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
373

Over mij

Ik ben getrouwd en ik heb twee kinderen. Ik ben al heel lang werkzaam als maatschappelijk werker en woon in Middelburg.

Wandelen is een hobby van mij en sinds een aantal jaar ook jan heeft er steeds meer plezier in. En we hebben al vele kilometers samen gelopen.

Op 5 mei vliegen we naar Biarittz . En vandaaruit gaan we naar Bayonne. We pakken daar de boemeltrein naar Sint-Jean Pied de port. De zaterdag begin ik met lopen en Jan gaat weer naar huis. Na drie weken lopen ontmoeten we elkaar weer bij de kathedraal in Leon. Vandaar uit lopen we samen naar Santiago. (Hij vind drie weken lopen wel een max)

Over mijn reis

Twee jaar geleden kreeg ik een boek voor mijn verjaardag van mijn kinderen;

"Te voet naar Santiago de Compostela". Gezien ik wandelen ,vooral lange afstanden, erg leuk vind was dit iets om over na te denken.De vraag was dan wanneer?

En al vrij snel wist ik dit ga ik doen en niet wanneer ik niet meer werk maar nu , nu ik daar zin in heb . En nu ik me fit voel.

Want het is een gegeven "van uitstel komt afstel".

Natuurlijk komt dan de vraag van buitenstaanders waarom dan? En natuurlijk vraag ik dat ook mezelf af waarom dan?

Het antwoord is heel simpel:  ik ben  niet het padje kwijt, heb geen vragen , zit niet in een crises , moet niet nadenken over mezelf. Maar gewoon ik zie het als een uitdaging, vrijheid ( ben nog nooit zolang alleen geweest) cultuur en andere mensen ontmoeten met hetzelfde doel.

En natuurlijk zal het niet altijd makkelijk zijn, zal ik terug geworpen worden op mezelf maar het zij zo. Ik sta overal open voor en ik zie wat er op mijn pad komt. Volgens hulpverleningsland ga ik uit van "eigen kracht" en mijn netwerk om mij heen.

Op deze site kan iedereen mij volgen die het leuk vind. Als er eens niets op staat geen paniek want dan ben ik of moe, of aan de drank of er is geen internet.

Ik wens jullie vooral veel lees plezier . En ik zal zeker (niet in alle want dat zijn er heel veel) in kerken onderweg kaarsen branden voor mezelf en diegene die me lief zijn.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: