Aangekomen in saint -Jean -pied-de-Port

6 mei 2016 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Gisteren aangekomen in Biarritz. Direct contact gekregen met andere "Pelgrims".

Omdat er niet direct een bus was en de trein vanuit Bayonne pas om 5 uur ging , zijn we met z,n allen met een taxi naar Saint-Jean afgereisd.  Niet echt een pelgrimsgedachte maar kwam ons allemaal goed uit. Ik had van te voren een appartement geboekt de anderen niet. Was maar goed ook want alles zat goed vol.

Voor mijn vertrek ben ik lid geworden van het Nederlands Genootschap van Sint Jacob. Met deze pelgrimspas krijg ik zonodig steun en hulp onderweg daar waar nodig is. Dus slapen in refugié en pelgrimsmaaltijd voor schappelijke prijs.

Onderweg kan ik stempels verzamelen en dit laten zien in Santiago de Compostela. Dit is het document waaruit blijkt dat de camino is afgelegd vanwege :devotie of omwille van een gelofte. Dus nu weer genoeg geschiedenis .

Nu maar iets over mezelf. Morgen ga ik starten . De eerste etappe en de zwaarste volgens het boekje, naar Ronchevalles.

Toen ik hier aan kwam zag ik de bergen en werd zenuwachtig. Maar goed is snel weggegaan. Heb vandaag nog wel de inhoud van m,n rugzak doorgenomen en veel eruit gehaald. Ga de tocht beginnen met zo weinig mogelijk. En ze hebben mij echt verteld dat ik niet kan verdwalen. Hi hi gelukkig dit was tot nu toe mijn grootste angst.

1. Riet Engelen:
    Stoer hoor!
  2. Jan Vink:
    6 mei 2016
    Als je net zulk warm weer hebt als nu in NL, zal je nog wel eens stoppen voor een slok water. Geniet ervan. Groet, Jan
  3. Marjolein:
    6 mei 2016
    Succes morgen met de eerste loopwagen! Leuk om je zo te kunnen volgen.
  4. Paulien:
    7 mei 2016
    Ziet er heel stoer uit hoor Marianne! Heel veel plezier en geniet ervan!
  5. Isabelle:
    7 mei 2016
    Hoi mam, Spannend vandaag ben je dan echt begonnen zonder Jan! Het gaat je vast goed af, ook het beginstuk door de Pyreneeën! En helemaal nu je tas nog wat leger is ;-)
    Tot bels!
  6. Ineke Albregtse:
    7 mei 2016
    Hee zus, succes met het lopen, je kan het, liefs Ien.
  7. Stefanie:
    8 mei 2016
    Zet hem op Marianne! Leuk om je eerste reisverslag te lezen. Veel succes en plezier en ik wacht op je volgende verslag! Liefs Stefanie
  8. Cora:
    8 mei 2016
    Op deze manier ga ik je natuurlijk niet echt missen, heel veel succes, leef met je mee op afstand!!
  9. Anneke:
    8 mei 2016
    Ohhhh, Marianne , wat vind ik het superstoer van je!
    Als ik je foto's zie, krijg ik bijna spijt ;-)
    Gelukkig dat je rugzak wat leger is geworden, dan kun je onderweg nog eens wat shoppen:-)))

Geniet ervan, een geweldige ervaring!

Pas goed op jezelf!

Liefs!