Zesentwintigste dag naar Molinaseca

1 juni 2016 - Molinaseca, Spanje

Een tocht van bijna 25 km. Ik voelde mij nog steeds niet ok maar goed we hebben die dag langzaam aan gedaan. Het was weer een warme dag dus veel drinken onderweg. De weg gaat behoorlijk stijl omhoog tot de hoogste top van de Camino Frances, bijna 1500 meter. De plaats wordt gemarkeerd door een ijzeren kruis. Genaamd Cruz de Fierro. Dit is de plaats waar reizigers of pelgrims iets achterlaten om bescherming te vragen Op hun reis. Een gewoonte die de maaiers uit Calicie al hadden toen ze naar Castilie liepen over deze pas om daar te gaan werken. Op zich een mooie tocht we hebben er echt van genoten ook al was het warm. Op het laatst was het een stijle afdaling naar Molinaseca bijna 1000 meter.

1. Stefanie:
    5 juni 2016
    Zet hem op Jan en Marianne! Wat een leuke verhalen en mooie foto's. En wat een bijzondere reis en een super belevenis lijkt mij. Groetjes, Stefanie xx
  2. Erik:
    5 juni 2016
    He Marianne en Jan! Vervelend dat je je niet zo lekker voelt Marianne, maar dat komt vast goed! Al een beetje gewend aan het water daar (met chloorsmaakje)? Hier was het vandaag ook warm. Even met Belle naar het strand gefietst. Succes!!!
  3. Marnix:
    5 juni 2016
    Hoi Marianne (en Jan)zet hem op ik hoop dat het snel weer beter gaat maar laat je vooral niet kisten je kan veel meer dan je denkt ik heb je na die honderd km gezien dan zijn deze wandelingen een peulen schil rust goed uit en neem desnoods een extra dagje rust. kanjer!
  4. Isabelle:
    6 juni 2016
    Haha, ik lees de reactie van Marnix hierboven. Inderdaad na die 100 km moet dit toch een peulenschil zijn? Inclusief vandaag nog maar 5 dagen lopen, voor je het weet is het voorbij! Tot zaterdag voor de Kathedraal!
  5. Riet Engelen:
    6 juni 2016
    Wat leuk om nu verder samen te wandelen. Heel veel succes en niet meer ziek worden Marianne.