Zestiende dag naar Fromista

22 mei 2016 - Frómista, Spanje

Weer vroeg opgestaan net als altijd. Op weg naar Fromista. In totaal 24 kilometer. Direct uit het dorp een stijle berg op dit had ik niet meer verwacht. Daar boven aangekomen was er een hele harde tegen wind en veel regen. Dit heeft gelukkig niet lang geduurd. Het was koud maar het gaf wel een binding met de andere pelgrims ; Ik was  gelukkig niet de enige die daar liep af te zien in de regen. Het hield mij al bezig dat alles zo groen is. Maar nu weet ik het zeker, door overvloed aan water .

Die dag ben ik door  verschillende dorpjes gekomen o.a. Puente Fitero en Boadillo del Camino. Ik wil niet blijven herhalen , hoewel dit een sterk punt van mij is . Maar het was weer ontzettend mooi. Fromista was een belangrijk agrarisch centrum in de Romeinse tijd dat Frumesta genoemd werd omdat er graan in overvloed was. Het is een leuk dorp met een mooie kerk (kerk van San Martin).De kerk was onderdeel van een klooster. Midden in het dorp zijn de ruïnes van wat eens een hospitium was. In dit dorp heb ik overnacht in een hostel.