Tweede dag van Roncesvalles naar Zubiri 22km

8 mei 2016 - Zubiri, Spanje

Die morgen vroeg op gestaan omdat ik al heel lang wakker was. Slecht geslapen op de slaapzaal. Het was weer een dag door de Pyreneeën maar dan vooral door de bossen van Navarra. Ik ben vertrokken met een meisje uit China die met mij op de slaapzaal lag. Was toch wel leuk om met iemand op te trekken. Geen verplichting maar dit ging van zelf. De weg ging eerst naar Burguete en vandaar naar Espinal. Dorpen stellen niet veel voor een paar huizen en dat was het dan. Van te voren moet je goed  bekijken waar je iets kan eten of drinken kan in slaan. Na Espinal begon het klimmen al vrij snel dat was op zich niet erg maar het dalen was die dag zwaar. Heel stijl en op vrij veel plekken erg glad. Die dag heb ik een hele dag met regen jas aangelopen omdat er af en toe een bui was. Ben toch wel blij dat ik een stok heb aangeschaft om een beetje houvast te hebben als je met rugzak naar beneden gaat.Zubiri "dorp van de brug "in het Baskisch is een historisch plaatsje. De brug in het dorp noemen ze de Rabia. (Hondsdolheid). De inwoners lieten hun vee drie keer rond de middelste pijler van de boog brug lopen om ze van deze ziekte te genezen. In Zubiri aangekomen heb ik lang moeten zoeken naar mijn overnachtingsadres. Maar uiteindelijk gevonden. Was een pension bij mensen thuis. Op dat moment waren er ook anderen uit Italië , nieuw Zeeland en Duitsland. Het was een zware dag met steeds klimmen en dalen. Ben dan ook weer vroeg mijn bed in gedoken

1. Jan:
    10 mei 2016
    Leuk al die reacties voor jou, liefje. Gelukkig kan ik je wat meer volgen via telefoon en app. Vooral foto's blijven plaatsen!
    En Sjaak moet zijn muil houden over dat gesnurk......
  2. Liesbeth:
    11 mei 2016
    inderdaad goed ingepakt meid! Die dingen rond je benen kende ik nog niet, maar 't ziet er allemaal wel profi uit hoor!
  3. Arianne Jansen - Albregtse:
    Hoi tante, leuk om je blog te lezen. Heel veel succes de komende weken en ik volg je verhalen! Groetjes, Arianne
  4. Andries en Gonda:
    11 mei 2016
    Marian

Wat dapper om deze reis te doen.
    We lezen met veel plezier je reisverslag.Hopelijk goed weer liefs