Tweeëntwintigste dag in Leon en drieëntwintigste dag naar Hospital de Orbigo

29 mei 2016 - Hospital de Órbigo, Spanje

28 mei in Leon. Ja eindelijk was het dan zover. Jan kwam vandaag om twee uur bij het hotel aan. Het was een regenachtige dag en aangezien het een eind lopen was vanaf het centrum kwam hij met de taxi. Het was leuk om hem weer te zien. En natuurlijk had ik veel te vertellen. Hij vond dat ik aardig gekleurd was en ik was toch wel ietsje vermagerd . We zouden deze middag gebruiken om wat bij te kletsen en Leon te verkennen. Tenminste wat oude binnenstad bekijken. Ook hele goede vrienden van ons waren met een omweg (voor hun vakantie) speciaal naar Leon gekomen om ons even te zien. Dit was ook wel heel erg leuk. Het was ook wel bizar om met z'n allen in Leon te zitten op een terras , terwijl ik midden in mijn Camino zit. Ha ha en bijzonder. Die middag zijn we samen in de grote Kathedraal geweest. Een hele grote Kathedraal met heel veel "glas in lood" ramen . Deze kathedraal is een van de drie grootste Kathedralen in Spanje. Verder zijn we nog in een groot oud huis geweest waar nu de huidige regionale bestuurders zitten. Verder is Leon een gezellige stad met vele smalle straatjes en oude gebouwen. We hebben nog gezellig samen gegeten en daarna op tijd naar het hotel. Want het was weer op tijd naar bed omdat de andere dag een lang traject te gaan was.

29 mei naar Hospital de Orbigo. Onze eerste dag samen op pad. We zijn vol goede moed vertrokken. Het zou een dag van 31kilometer zijn wat in princiepe te doen is omdat we dat wel eens vaker doen en het was ook een vlak terrein. Het was een dag met zon maar ook een gure wind. Het pad was recht uit en rechtaan en voornamelijk langs een doorgaande weg. Er was niet veel aan. Ik heb die dag Jan proberen te overtuigen dat het soms eens voor komt. De weg was eentonig en niet veel aan. Jan moest er ook een beetje inkomen, ik had een hoger tempo. Maar niets aan de hand we hebben het op het gemak gedaan. Uiteindelijk om 7 uur aangekomen in Hospital de Orbigo. Het waren meer kilometers dan gedacht en gepland. Hospital de O. Is een leuk plaatsje met een Middeleeuwse brug. We hebben verder niet veel van de plaats gezien want we waren de bout af.